STRONA ARCHIWALNA

Żyj według starych obyczajów,
mów językiem świata współczesnego.

Doskonałą okazją do integracji przez naukę, wypoczynek i zabawę oraz zachęcenie do aktywnego i zdrowego stylu życia było zorganizowanie dla uczniów z klas III „Zielonej Szkoły” w Jarosławcu nad Morzem Bałtyckim. W dniach 10-18 maja 2013 roku uczniowie wraz z opiekunami przebywali w Ośrodku Wypoczynkowym „Rafa”, realizując program Zielonej Szkoły.  Podstawowym celem programu było zapewnienie dzieciom wypoczynku w klimacie nadmorskim, korzystnym dla zdrowia, w miejscu ekologicznie czystym, w bezpośrednim zasięgu jodu i soli. Istotnym elementem programu były również działania wychowawcze i edukacyjne z poszczególnych przedmiotów. Ponadto, dzieci poznały elementy krajobrazu nadmorskiego (plaża, klify), cechy klimatu, roślinność nadmorską i ptactwo wodne. Sprzyjały temu codzienne wycieczki i spacery nad morzem. Były również organizowane zajęcia rekreacyjno-sportowe i rozrywkowe: basen, siatkówka, dyskoteki, badminton, ognisko.

Program naszego wyjazdu był urozmaicany wycieczkami. Pierwszą wycieczkę odbyliśmy do Darłówka. Czekało tam na nas wiele atrakcji. Na początku odbyliśmy rejs statkiem „Eryk I”. Potem przyszedł czas na lody i gofry. Wszyscy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do ośrodka. Dzień zakończyliśmy grami, zabawami i tańcami przy muzyce.

We wtorek po obiedzie odbył się konkurs na najładniejszą budowlę z piasku. Nasze konstrukcje okazały się bezkonkurencyjne. Po zwycięstwie i sesji fotograficznej udaliśmy się na zasłużone lody.

Środę poświęciliśmy na wycieczkę do Słowińskiego Parku Narodowego. Pogoda dopisywała, było bardzo ciepło i słonecznie. Główną atrakcją był spacer po ruchomych wydmach. Zanim jednak tam dotarliśmy, mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach, odtwarzające dawną kulturę oraz czas minionej epoki. Następnie udaliśmy się na spacer po wydmach, który był bardzo długi i męczący, lecz jednocześnie dostarczył nam wiele wrażeń. Po drodze przechodziliśmy obok latarni morskiej w miejscowości Czołpino. Wycieczkę zakończyliśmy spacerem po molo w Ustce. Po powrocie odpoczęliśmy i udaliśmy się na ognisko z pieczeniem kiełbasek.

W czwartek odbyły się długo przez wszystkich oczekiwane neptunalia. Wszyscy świetnie się bawiliśmy. Każda grupa przygotowała konkurencję dla kolegów i koleżanek. Chrzest zakończył się przybraniem nowych imion przez naszych uczniów, które zostały im nadane przez samego boga Posejdona.

Piątek był ostatnim dniem naszego wyjazdu. Dzień poświęciliśmy na kąpiele słoneczne i zabawy na plaży. Po kolacji udaliśmy się na pożegnanie z Bałtykiem oraz uroczyste wręczenie dyplomów za odniesione sukcesy w organizowanych konkurencjach, które odbyło się w niezwykle pięknej scenerii zachodzącego słońca.

Zmęczeni, lecz z poczuciem spełnienia, bagażem pięknych wspomnień i wrażeń powróciliśmy do naszych domów. Wyjazd był dla nas wszystkich fantastycznym przeżyciem, które na długo pozostanie w naszych sercach.